fredag den 15. august 2014

Vores fredag

 


Henrik er hjemme på gården og hjælpe sin far med at høste i de her dage. Det var ved at være temmelig akut med årets høst, så der var brug for Henriks hjælp, når nu det endelig er tørvejr. Jeg havde dog MEGET svært ved at sige farvel til ham igår aftes, da han tog afsted, og det var faktisk lige før jeg bad ham om at blive hjemme. Jeg synes det er helt utroligt, at man kan blive så afhængige af hinanden i løbet af en sommerferie. Jeg har stort set ikke været alene med Gunnar i flere måneder, så tanken om at skulle være alene med ham i 2-3 døgn var virkelig grænseoverskridende for mig. Det er vist godt at hverdagen starter igen snart, så jeg kan øve mig i at være alenemor igen :-) Alting er dog gået rigtig fint indtil videre, og som sagt var det vist mest tanken om at skulle være alene, der var sværest.

I dag har Gunnar været ved lægen til 5 måneders vaccination og undersøgelse. Alting var lige som det skulle være, og lægen konstaterede, at Gunnar var utrolig vaks og meget opmærksom - dejligt! Han måler 71,5 cm og vejer 8,9 kg. Jeg havde frygtet lidt, at han ville reagere på vaccinen, når nu han slet ikke reagerede på sin 3 måneders vaccination, men der har (7-9-13) ikke været noget som helst endnu. Efter lægebesøget tog han en lur på 2 timer i klapvognen (hvilket ellers aldrig sker), så det har nok været godt til ham :-) Jeg tog mig selv i at sidde og kigge ud i luften og ikke vide, hvad jeg skulle give mig til. Når man er vant til at have en baby, som kun sover lure på 45 min ad gangen, er 2 timer altså RIGTIG lang tid. Jeg fik både spist frokost, lavet lækker kaffe, ordnet overførsler på netbanken, kigget i magasiner og lagt vasketøj sammen. Det var virkelig rart at have god tid - lad os håbe det er noget nyt han begynder på :-)

Her til eftermiddag har Gunnar fået lov til at se Teletubbies på computeren, hvilket var et kæmpe hit. Han var vildt begejstret og grinede og snakkede med dem. Aftenen skal bruges på nusning, leg og forhåbentlig lidt mor-tid, når Gunnar er puttet :-) Hvad skal I lave?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar