fredag den 6. december 2013

Inspiration






Alle billeder er lånt fra femina.dk

Nu er vi efterhånden kommet et godt stykke ind i december, og julestemningen begynder så småt at kunne fornemmes i de fleste hjem. Herhjemme har jeg som sagt holdt julepynten meget simpel i år, men jeg tror måske, at jeg skal have en lille smule mere op her i weekenden. Jeg håber også at kunne få tid til at bage lidt småkager snart, for der er altså ikke noget bedre end at have kagedåserne fyldt med hjemmelavede julekager. Jeg har netop købt nogle nye ilex grene (dem med røde bær på), som jeg skal have sat i en vase. Jeg kan godt lide at bringe naturen indenfor på den måde, og så giver de lidt farve til min ellers meget neutrale julepynt.

Jeg har været forbi Feminas hjemmeside, hvor der er enormt meget juleinspiration at finde. Der er flotte boligrapportager, DIY-guides, madopskrifter, idéer til borddækning osv. Så hvis I vil inspireres, skal I tage et smut forbi deres hjemmeside. Billederne ovenfor synes jeg er enormt inspirerende, og jeg er især vild med kransen over sofabordet. Sådan en kunne jeg virkelig godt tænke mig at have i stuen, enten med en lyskæde omkring eller med levende lys på, som de har på billedet. Idéen med en lyskæde viklet omkring trappegelænderet er også en rigtig fin detalje, og med et par juleophæng sammen med bliver det ekstra fint. Jeg glæder mig til jeg en dag har et helt hus at indrette - så skal der rigtig julehygges!

Som jeg nævnte ovenfor er der også en masse lækre madopskrifter på femina.dk. Hver uge kan man finde en ny madplan, og det er altså god inspiration, hvis man (lige som jeg) hurtigt kommer til at lave de samme retter uge efter uge. I aften har Henrik dog tilbudt at lave pulled pork burgere, hvilket er et nyt indslag i vores køkken, så det glæder jeg mig til at smage :)

Dette indlæg er skrevet i samarbejde med Femina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar