søndag den 22. december 2013

Julemand til juleaften


Igår fik jeg overstået min eksamen, og selvom det ikke gik vildt godt, er det virkelig en dejlig følelse at være på den anden side. Henrik og jeg kørte mod Fyn igår eftermiddags, og i dag har vi bare hygget med min familie. Senere skal vi lave konfekt og spise god aftensmad med mine søskende.

I morgen går turen til Vestjylland, hvor vi skal holde jul hos Henriks familie. Det bliver min første jul "hjemmefra" og min første juleaften sammen med Henrik. Jeg er lidt spændt på, hvordan det bliver ikke at være sammen med min egen familie i de vante rammer på denne store aften... Jeg glæder mig dog helt vildt til at holde jul med Henrik, og egentlig kunne jeg slet ikke forestille mig, hvis vi skulle sidde i hver vores ende af landet, nu hvor jeg har vores baby i maven. Næste år skal vi så holde jul hos min familie, og sådan vil det jo nok skifte de næste mange år, indtil vi selv får hus og skal holde jul :)

En anden ting jeg glæder mig ret meget til er, at de plejer at have en julemand, der kommer forbi juleaften i Henriks familie. Det er nok primært på grund af Henriks nevø, men de voksne synes vist også det er ret hyggeligt :) I min egen familie har vi aldrig haft den tradition, så jeg glæder mig til at se hvordan det bliver, og om det er noget jeg kan forestille mig mine egne børn skal opleve.

gag.dk kan man finde det fineste julemandskostume (se billede ovenfor), og det må altså absolut være et must, at man er klædt godt ud, hvis man skal forestille julemanden. Tænk hvis børnene kunne genkende hvem der var inde bag kostumet - det må virkelig være pinligt!

Det er ikke kun julemandskostumer, man kan finde på gag.dk. Der er alverdens udklædning, parykker og pynt til både børn og voksne. Da vi lavede revy på Tandlægeskolen bestilte vi alle vores parykker hos gag.dk, da de var klart de billigste. Kvaliteten var rigtig fin, og leveringen var hurtig. Der er jo heller ikke mere end et par måneder til fastelavn, så måske er det en god idé snart at begynde at samle inspiration til udklædningen, fx på deres hjemmeside.

Julemandskostumet koster 639 kr. og kan findes lige her. Der er masser af billigere alternativer, hvis man ikke vil bruge så mange penge på det. Jeg forestiller mig dog, at sådan et kostume kan holde i rigtig mange år, så måske er det en meget god idé at investere i et ordenligt et, så børnene ikke genkender dig :)

Hvad er jeres traditioner mht. julemand til juleaften?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar