lørdag den 18. januar 2014

NU MED BARSEL


Jeg er SÅ lykkelig for at jeg endelig har overstået mine eksamener på 9. semester. Det har været en af de, hvis ikke den, allerhårdeste eksamensperiode i hele min studietid, og jeg kan næsten give mig til at tude bare ved tanken om, hvor lettet jeg er over, at det endelig er slut. Det er helt uvirkeligt, at jeg ikke skal læse det næste år, og jeg kan mærke, at jeg lige skal vænne mig til tanken om, at det er nu jeg har fri - det er NU jeg er på barsel! Men sådan er det altid efter en eksamensperiode, synes jeg. Man har set frem til denne dag så længe, og pludselig er den der, og hvad skal man så lave?! Jeg er dog ikke i tvivl om, at jeg nok skal få rigeligt at se til den næste 1,5 måned inden babyen kommer. Jeg har lange lister i hovedet med de ting, jeg mangler at få styr på, så det handler nok bare om, at jeg skal vænne mig til at kunne sove længe, slappe af og bare lave ingenting uden at have dårlig samvittighed :)

I morges vågnede jeg alt for tidligt (kl. 5.30) og stod derfor op og ryddede mine eksamenspapirer sammen (den bedste følelse i verden), hentede morgenbrød og dækkede morgenbord til Henrik stod op. Det var så hyggeligt at have god tid til at sidde og snakke og drikke kaffe, og jeg glæder mig til mange flere af de her dage fremover :)

Min lørdag skal primært bruges på rengøring og indkøb. Ville egentlig have været inde i byen og kigge, men det er virkelig dårligt vejr, så det gider jeg vist ikke. I aften får jeg besøg af to veninder fra efterskolen. Det bliver så dejligt bare at hyggesnakke og slappe af. I morgen kommer alle pigerne og fejrer min 25 års fødselsdag, så det er virkelig en dejlig weekend at starte min barsel med :)

Hvad skal I lave? Eller sidder I stadig med eksamen? 

9 kommentarer:

  1. Glæder mig til i morgen, søde Katrine <3
    Hilsen AnSo

    SvarSlet
  2. ENDELIG Katrine! Tillykke med de overståede eksamener og din påbegyndte barsel - Det må være en fantastisk følelse! Og hvor er det i øvrigt en god timing mht. babyen og dine semestre! Hvor lang tid planlægger du at være på barsel? Jeg går ud fra, at du skal i gang med at skrive dit speciale bag efter? :)

    Det lyder som en dejlig weekend - Nyd det! (Og send mig gerne et par søde tanker - Jeg skal til min næste (desværre ikke den sidste!) eksamen på mandag) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. TUSIND tak, Ida :) Det er simpelthen så dejligt at det endelig er nu! Stakkels dig som stadig sidder med to(!) eksamener. Jeg håber du holder modet oppe og forkæler dig selv med lidt internetshopping og god mad. Heldigvis er vejret da ikke noget man får lyst at gå ud i :)

      Mht. at færdiggøre mit studie skal jeg først igang igen til februar næste år. Så jeg holder altså et helt års barsel - og ja - det er ret godt planlagt i forhold til babyen :D Vi har ikke som sådan specialeskrivning på tandlægestudiet. Vores speciale er vores "håndværk", altså vores klinik, som vi er på de sidste 6 semestre af studet. Derudover skriver vi en lille kandidatopgave, som jeg afleverer i næste måned men først fremlægger til næste forår. Så når jeg starter op igen i februar '15 bliver det med et halvt år på klinik, en fremlæggelse af kandidatopgave og to eksamener, og så er jeg tandlæge :)

      Slet
  3. Jeg glæder mig sådan (tror jeg nok!) til klokken 10 i morgen! Så er der bare én tilbage i januar og to februar :) Jeg har taget 40 point, så derfor skød jeg to til februar! :) Og du kan tro jeg har internetshoppet! Og mon ikke jeg ender med at shoppe lidt mere, når jeg kommer ud på den anden side?

    Så lærte jeg også noget nyt! Det er interessant, hvordan opbygningen er forskellig fra studie til studie! Men skal du så forsvare en opgave du skrev et år forinden? Puha!!



    SvarSlet
    Svar
    1. HELD OG LYKKE med eksamen i dag, Ida! Det er allerede snart overstået :)
      Det lyder rigtig fornuftigt med internetshopping. Man skal altså huske at forkæle sig selv lidt ekstra, når man knokler med eksamen i så lang tid :)

      Ja, jeg skal forsvare min opgave et år efter afleveringen. Men det er en ret lille opgave og resten af min gruppe forsvarer den her i foråret, så jeg kan forhåbentlig arve deres powerpoint osv :) Og så er det bare en bestået/ikke-bestået, så det skal forhåbentlig nok gå :)

      Slet
  4. Tillykke med barslen. :) Jeg er for nyligt stødt på din blok i forbindelse med at jeg googlede Rätt start ammepuden, og er helt overrasket over, hvor meget jeg kunne kende dine tanker omkring studie, baby og barsel. Efter at have snust lidt rundt på bloggen har jeg opdaget, at vi er lige langt henne (så vidt jeg kan se - jeg er i 35.uge). Jeg er også lige gået på barsel efter min sidste eksamen på 9.semester (dog trods alt på et helt andet studie), og jeg venter også en lille dreng. Finurligt. :) Nu er din blok bookmarked, her må jeg da følge lidt med! Nyd barslen, og held og lykke.
    /Kicki

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kicki.
      Mange tak for din kommentar. Det lyder da helt vildt pudsigt at vi er lige langt i graviditeten, begge har afsluttet 9. semester og begge venter en dreng :) Hvad læser du?
      Jeg er glad for, at du vil følge med her på bloggen, og forhåbentlig får jeg lidt mere tid til at skrive herinde, når nu jeg er på barsel. Skriv endelig igen når du har lyst - det er så hyggeligt at høre fra jer, der læser med :)
      Mange hilsner
      Katrine

      Slet
    2. Virkelig pudsigt, synes jeg, men også sjovt at læse med ved én, som jeg kan se, har tænkt i meget de samme baner som jeg selv. Jeg læser Journalistik. :)
      /K.

      Slet