mandag den 20. januar 2014

Opskrift på hindbærlagkage


Igår havde jeg lejligheden fuld af søde piger. De var her for at fejre min 25 års fødselsdag, og jeg havde bagt gulerodsboller, brunsviger og lækker lagkage. Lagkagen var virkelig nem og rigtig lækker, så tænkte at jeg lige ville dele opskriften med jer :)

Ingredienser
3 lyse lagkagebunde
300 g frosne (optøede) hindbær
1 dl sukker
4 dl fløde
2 modne bananer
Friske bær til pynt

Fremgangsmåde
Hindbærene koges op med sukkeret, moses med en gaffel og afkøles i køleskabet. Fløden piskes til en passende konsistens og hindbærene vendes forsigtigt i. Bananerne skæres i tynde skiver og lagkagen samles.

1. lag: hindbærskum + banan
2. lag: hindbærskum (+ evt. hakket mørk chokolade)
3. lag: hindbærskum + friske bær

Lagkagen kan sagtens laves nogle timer før gæsterne kommer, men vent med at komme de friske bær på til lige før den skal serveres. Stilles køligt indtil servering :)

Velbekomme!

3 kommentarer:

  1. Hvor hyggeligt - tillykke med dagen! Sikke en fin kage, selvom jeg nu nok mest er til brunsviger :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, Anne. Det er nu først i morgen jeg har "rigtig" fødselsdag :)

      Slet
  2. Uhm, den ser bare lækker ud!! :D Jeg gemmer lige opskriften, til jeg selv holder fødselsdag i februar :D

    SvarSlet