mandag den 5. maj 2014

Om at nyde livet


Bum! Så startede der en ny uge igen. Jeg synes godt nok tiden går hurtigt efter at jeg er blevet mor. Hvor blev april måned fx lige af? Jeg forsøger at stoppe op og nyde hver eneste dag sammen med Gunnar, men det er som om, at den ene dag bare tager den anden. Dagene ligner rimelig meget hinanden, når man er på barsel, og selvom jeg forsøger at have forskellige aftaler hver dag, kan jeg nemt komme til at forveksle dagene med hinanden. Måske er det også ammehjernen, der er årsagen?!

Det er skræmmende så hurtigt man glemmer, så det er med at nyde det imens det står på. Jeg tænker tit tilbage på det øjeblik, hvor jeg lige havde født og Gunnar lå med sin nøgne, varme krop på min mave. Henrik lå ved siden af og holdt om mig, og vi kiggede på hinanden, på vores søn og var uden tvivl de lykkeligste mennesker i hele verden. Det var det største og mest fantastiske øjeblik nogensinde! Gid man kunne spole tiden tilbage, så jeg kunne opleve det hele igen. Pyha, jeg bliver helt rørt, når jeg skriver det hele ned...

Samtidig tager jeg mig selv i at tænke nogle gange, at det da også bliver dejligt, når Gunnar kan nogle flere ting selv. Det kan godt være lidt hårdt at være alene med ham hver eneste dag, især de dage hvor han ikke rigtig vil sove. Så kræver han nemlig pænt meget opmærksomhed, og så kan det godt være en lang dag indtil Henrik kommer hjem om eftermiddagen. Lige for tiden går det dog godt med søvnen om dagen (og knap så godt om natten, men det er en anden snak). Jeg glæder mig virkelig på Gunnars vegne til at han begynder at forstå lidt mere af den verden, han er født ind i. Så det er en lidt blandet følelse jeg har for tiden. På den ene side vil jeg gerne stoppe tiden, så jeg bedre kan nå at nyde alting omkring mig, og på den anden side elsker jeg at se hans udvikling dag for dag. Bare man kunne få det hele :) Jeg forsøger i hvert fald at nyde hver dag, nyde min søn, nyde min kæreste, nyde foråret og i det hele taget bare at nyde livet.

Hvad gør I for at nyde hver dag?

7 kommentarer:

  1. Kære Katrine,

    Tillykke med den lille ny.
    Jeg er 7 måneder henne, og er meget nysgerrig om, at høre lidt mere om din fødselsberetning. Gik det hele som forventet og er der noget du ville have gjort anderledes...
    Mvh Sissel,.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Sissel.
      Mange tak for din kommentar og stort tillykke med din graviditet :)
      Jeg har længe tænkt på at skrive en fødselsberetning, så måske skulle jeg tage mig sammen og få det gjort, og så er det da en god idé at skrive den her på bloggen :) Jeg vil prøve at få det gjort her i løbet af ugen.
      Kh Katrine

      Slet
    2. Mange tak Katrine :)

      Skønt, det vil jeg glæde mig meget til!! Er altid rart at høre andres oplevelser, især når det drejer sig om en så stor ting - som en fødsel jo er.
      Mvh Sissel

      Slet
  2. Juhu, så er der endelig gang i bloggi igen, Katrinos :) Selvom du har en GOD undskyldning for ikke lige at få opdateret hver dag :) Jeg følger i hvert fald stadig med, du ligger stadig i min reader. Og igen tillykke med din dejlige lille dreng, SHIT, hvor er han nutti! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nini. Yes, hvor er jeg glad for at du stadig læser med herinde :) Jeg synes det er så hyggeligt at dele mine tanker - og skønt at få lidt feedback i kommentarfeltet engang i mellem :) Håber du har det rigtig godt <3 Er glad for du synes min søn er nutti :D Knus og kram

      Slet
  3. Velskrevet indlæg :) Så dejligt, når der også er nogle personlige indlæg på en blog :) Det elsker jeg!
    Jeg fulgte med på din gamle blog som du havde med din søster, og har først lige fundet din blog nu :) Hvor er det vildt, at du har fået en sød lille søn, hvor lang tid har dig og din kæreste været sammen? :) Du ser ud til at leve op til moderollen med bravour :) TAK for en skøn blog!

    - Anne-Sofie :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne-Sofie.
      Dejligt at du har fundet bloggen, og at du har lyst til at følge med :) Min kæreste og jeg har været sammen i ca. 2 år, så det er helt fantastisk, at vi allerede har et barn sammen :)
      Kh Katrine

      Slet