lørdag den 31. maj 2014

Weekend - eller hverdag?!




Denne weekend ligner virkelig ikke ret meget en weekend for mit vedkommende. Henrik har som sagt rigtig travlt med sit semesterprojekt, som skal afleveres på tirsdag, og han er derfor væk hver dag fra tidlig morgen til sen eftermiddag. Igår kom han lige hjem og hjalp med aftensmaden, og så tog han afsted igen og kom først hjem i nat. Stakkels ham! Og lidt stakkels mig. Gunnar er som beskrevet her ikke i det bedste humør for tiden, og det er altså liiidt hårdt at være selv med ham i så mange timer om dagen. Han vil allerhelst hænge på armen, og han gider bestemt ikke ligge og underholde sig selv. Igår ville jeg gå en lang tur med ham i barnevognen, så jeg ikke bare skulle sidde hjemme hele dagen. Jeg gik ud til Tangkrogen og fulgte stien langs vandet. Vejret var helt fantastisk, og som I kan se på billedet, havde jeg taget shorts på, så jeg kunne få lidt sol på benene samtidig :) Gunnar vågnede dog lige pludselig og begyndte at skrige helt vildt. Og selvom jeg tog ham op, så han kunne få lov at kigge rundt, ville han bare ikke tilbage i barnevognen igen. Jeg fik heldigvis en masse medlidenhedsblikke fra de folk, der passerede os, haha. Det endte med, at jeg måtte finde en bænk i skyggen og amme ham - godt man altid har maden klar, når man ammer!! Først herefter ville han falde til ro i barnevognen, og jeg skyndte mig at køre hjem med ham, og heldigvis faldt han i søvn resten af vejen. Turen endte med at blive 8,6 km, så jeg var godt træt i mine ben da jeg kom hjem, men det var så lækkert at være ude samtidig med at jeg fik "motioneret" lidt :) Det tror jeg vi skal til at gøre lidt oftere, for jeg kunne ærlig talt godt trænge til at få genopbygget lidt muskler i benene og forhåbentlig få strammet lår og baller lidt op.

I dag skal vi ingenting. Gunnar stod op kl. 04.30, og selvom jeg har fået lov at sove en time mere sammen med ham her til formiddag, er jeg stadig lidt træt. Lige nu sover han igen, og jeg sidder med kaffe og stearinlys og hygger mig. Som I kan se på billede to, har han opdaget mine hænder, så de bliver udforsket grundigt i munden, når han får lov :) Det er så dejligt, at se alle de fremskridt han gør hele tiden, og selvom det er hårdt i de her tigerspringsperioder, er det jo det hele værd, når man kommer på den anden side og opdager, at han har lært en masse nye færdigheder. Igår begyndte han at kigge rundt i rummet som om han kunne overskue hele rummet som en helhed. Og han er for alvor begyndt at følge os med øjnene og hovedet, når vi går forbi ham. Så de glidende overgange er så småt ved at træde ind i hans mentale udvikling, og jeg håber, at det her spring er ved at være slut, så vi kan øve os i de nye færdigheder i stedet for at være forvirrede over dem. I kan forresten læse mit indlæg om tigerspring lige her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar