torsdag den 6. marts 2014

Du ved, du er gået over tid, når...


For at bloggen ikke kun kommer til at omhandle alle de gode ting i min graviditet, vil jeg lige komme med en række mere eller mindre trælse ting ved at være højgravid og gå over tid. Jeg er normalt ikke en person, der fokuserer specielt meget på de negative ting i hverdagen, men igår havde jeg en rigtig øv-dag, hvor jeg var trist og utålmodig, så jeg fik lige lyst til at fortælle om nogle af de mindre gode ting i mit liv lige pt.

Her kommer listen, håber I synes om den :)

Du ved, du er gået over tid, når...

... folk spørger dig flere gange dagligt, om der snart sker noget.
... du har hentet alle gratis-baby-pakkerne i supermarkederne.
... din kæreste bliver utrolig sød, fordi han synes det er synd for dig, at du fortsat skal være gravid.
... du sover max. 2 timer i træk fordi du skal op og tisse.
... din sygehustaske samler støv fordi den har stået uberørt i alt for lang tid.
... dit graviditetstøj strammer og du ikke kan holde ud at have andet end afslapningstøj på.
... din kæreste nærmest ikke kan være i sofaen, fordi du fylder det hele.
... det føles som om du har et kæmpe blåt mærke under ribbenene, hvor din babys ben/fødder ligger.
... vægten siger + 14 kg.
... du har nået ALT hvad der stod på din to-do-liste.
... du bruger lidt for mange penge på online shopping.
... din make-up pung ikke bliver åbnet med mindre du skal have gæster.
... du har nået at drikke kaffe flere gange med alle dine veninder.
... dine strømper efterhånden føles for små og i hvert fald ikke bliver nemmere at få på for hver dag der går.
... du frivilligt går igang med hovedrengøring af lejligheden i håb om at fordrive tiden eller sætte fødslen igang.
... du har læst den sidste side i Politikens graviditetsbog.
... dit underliv giver jag og spændinger, som alligevel ikke har noget med fødslen at gøre.
... du tillader dig selv at spise alt det slik og kage du har lyst til - HVER DAG!
... det vælter ind med sms'er, opkald og facebookbeskeder, hvor folk på bedste vis forsøger at få stillet deres egen nysgerrighed ved at sende opmuntrende tanker.

Måske kan nogle af jer genkende et par af tingene? :)
I nat har jeg heldigvis sovet rigtig godt, og jeg er igen fuld af energi og ved godt mod. I dag bliver en dejlig dag, og jeg sender de bedste tanker til baby om at komme ud snart!

4 kommentarer:

  1. Jeg kan genkende hvert eneste punkt på din træls-liste, Katrine! :p Det må være loddet, når man går over tid. Jeg befinder mig også stadig i venteland og går fuldstændigt de samme ting igennem. De forstår at holde os på pinebænken, de babyer! Håber snart der sker noget. :)
    /Kicki

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Kicki, det er jeg virkelig glad for at høre, at det ikke kun er mig, der har det sådan! Det er virkelig svært at gå og vente og ikke vide hvornår der sker noget. Vi skal til jordemoder i morgen, og så får vi forhåbentlig lidt af vide om igangsættelse. Jeg håber dog MEGET, at min krop selv finder ud af at gå igang, så vi slipper for det andet. Det ville helt klart være det rareste :)

      Slet
  2. Sådan har jeg det også, og der er heldigvis stadig en del dage for krop og baby til selv at komme i sving for os begge. :) Jeg var til jordemoder i tirsdags og har fået tid til igangsættelsessamtale den 14., men håber virkelig ikke, at det bliver nødvendigt! Det værste er næsten, at man ikke har noget at pejle i mod, synes jeg. Er det i dag, imorgen, om en uge eller mere? Venteland er ikke det sjoveste, men vi må prøve at holde humøret højt. Vi er mødre, før vi får set os om. :)
    /Kicki

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret, man kan ikke gøre andet end at holde humøret højt og se tiden an :) Jeg krydser fingre for at vi begge går igang i weekenden. Udsigten til en baby er max 1,5-2 uger, så vi må lige holde ud det sidste stykke tid. Ih hvor jeg glæder mig!

      Slet