mandag den 10. marts 2014

Status på graviditeten: 40+6


Jep, vi er her begge endnu!

Jordemoderbesøget i fredags gik rigtig fint, og jordemoderen vurderede baby til at veje omkring 3700 g. Rigtig fin størrelse, mente hun :) Vi fik også målt 20 minutters CTG, og hun roste babys hjertelyd til skyerne. Utroligt nok blev jeg helt stolt af dette (hormoner, hormoner, hormoner....) Hvis jeg ikke er gået i fødsel inden på fredag, skal vi ud på Skejby til ultralydsskanning og CTG. Her vil de vurdere om baby har det godt, og om moderkagen fungerer som den skal. Hvis alt er som det skal være, bliver vi først sat igang på søndag, og herefter kan der nemt gå et par døgn før man føder. Så der er altså udsigt til ca. en uge endnu, og jeg forsøger at holde humøret højt og se hvad der sker. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg virkelig håber, at min krop selv finder ud af at gå igang, men hvis ikke det er tilfældet, er jeg glad for at der er hjælp at hente :)

I nat vågnede jeg kl. 02 fordi jeg skulle tisse. Herefter var jeg så lys vågen, og efter en times forsøg på at falde i søvn endte det med, at jeg stod op og så en film og gik i seng igen kl. 05 i morges. Heldigvis har jeg fået sovet lidt her til morgen, men det kan altså godt mærkes i min (mega)højgravide krop, at jeg har været vågen den halve nat. Nøj hvor jeg GLÆDER mig til jeg ikke skal være gravid længere! For selvom søvnen nok ikke bliver meget bedre med en lille bebs, så er der da i det mindste en årsag til at man er vågen om natten :)

Min mave er vokset helt vildt her i weekenden, og den er næsten ved at sprænge, føler jeg. Min hud er så udspilet rundt om navlen, og jeg frygter virkelig, at der skal til at komme strækmærker her i den sidste uge. Jeg har 7-9-13 kun fået et lille bitte et på siden af maven, så hvis jeg kan undgå flere, vil jeg være lykkelig. Mine ben er efterhånden også ved at være hævede, og jeg kan tydeligt fornemme, hvordan huden er helt udspilet på læggen, hvis jeg ikke har mine støttestrømper på (gør lige jer selv den tjeneste at anskaffe sådan et par, hvis I er gravide!). Det bliver SÅ godt at komme af med de ekstra kilo snart!

I dag har jeg ingen planer, og jeg glæder mig til at lave lige hvad jeg vil hele dagen. Jeg tænker, at jeg bare skal slappe så meget af som muligt de sidste par dage, og så forsøger jeg at være godt med i forhold til rengøring og tøjvask, så det er en pæn og ren lejlighed vi vender hjem til efter fødslen :)

Håber I har haft en dejlig forårsweekend og får en god mandag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar