lørdag den 1. marts 2014

Opskrift på hjemmelavede romkugler


Igår eftermiddags lavede jeg disse lækre hjemmelavede romkugler. Det var super nemt, tog kun omkring et kvarter, og så smager de bare mega godt - lige noget for en højgravid som mig! Det eneste jeg kunne savne lidt i opskriften er noget at tygge på, så næste gang jeg skal lave dem, vil jeg prøve at tilsætte lidt hakkede nødder. Man kunne også sagtens erstatte hindbærrouladen eller mazarintærten med en kagerest, hvis man har noget stående, som måske er for kedeligt at spise alene.

Der er intet sundt over disse romkugler, så hvis man er på kur, skal man nok holde sig fra dem :)

Ingredienser (ca. 15 stk)
1 hindbærroulade
1 mazarintærte
3 spsk hinsbærmarmelade
1 flaske romessens
2 spsk kakao
Krymmel eller kokos til pynt

Fremgangsmåde
Hindbærroulade og mazarintærte smuldres i en skål (jeg brugte en elmixer med dejkroge til hele processen). Kakao, marmelade og romessens tilføjes, og det hele æltes godt igennem med elmixer eller en røremaskine, så det bliver en ensartet masse. Kuglerne trilles i den størrelse man ønsker og rulles i krymmel eller kokos. Opbevares i køleskabet minimum en time før servering.

Velbekomme!

4 kommentarer:

  1. Det er bare det lækreste! :)
    Lyst til at følges - http://beautifulmagasin.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig :) Jeg kigger forbi, Caroline!

      Slet
  2. Hvor er de lækre!

    Kig endelig forbi - jeg har en blogrund i gang - hvor jeg efterfølgende vil fremhæve 3 unikke blogs på et blogindlæg :)

    Anne Cathrine / www.annecathrinebro.dk

    SvarSlet