lørdag den 8. marts 2014

Opskrift på banankage med chokolade og hasselnødder


Igår bagte jeg den lækreste banankage, da jeg fik besøg af min veninde fra København. Jeg vil faktisk gå så vidt og sige, at det må være verdens bedste banankage. I hvert fald den bedste jeg nogensinde har smagt, og så var den oven i købet nem at lave. Konsistensen var lækker svampet, og de store stykker chokolade og nødder gjorde det hele rigtig lækkert at tygge på. MUMS! Her kommer opskriften :)

Ingredienser
4 modne bananer
1 vaniljestang
230 g sukker
150 g hvedemel
1 tsk bagepulver
4 æg
150 g smør
100 g mørk chokolade
50 g hasselnødder

Fremgangsmåde
Smøret smeltes og afkøles let. Vaniljestangen flækkes og kornene blandes med lidt sukker. Vanilje, sukker og æg piskes med elpisker til det er lyst og luftigt. Mel og bagepulver blandes og vendes forsigtigt i æggemassen. Smøret hældes i dejen og blandes/vendes forsigtigt rundt. Bananerne moses grundigt, chokolade og hasselnødder hakkes groft (brug gerne en brødkniv) og det hele vendes i dejen.

Dejen hældes i en smurt springform (eller beklædt med bagepapir) og bages ved 180 grader i 40 minutter. Afkøles på en bagerist.

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar