onsdag den 18. september 2013

Opskrift på blåbær muffins



Da jeg for nogle uger siden skulle fortælle studiepigerne at jeg var gravid, havde jeg bagt disse blåbærmuffins til dem. De er super fine og smager dejligt. Jeg vil dog bruge mindre sukker, hvis jeg skal bage dem igen, da de er temmelig søde med glasuren ovenpå. Det kunne også være fint at pynte dem med lidt mynte, så der kommer lidt mere farve på.

Ingredienser (12-14 stk)
150 g sukker (kan evt. halveres, da de er ret søde)
2 æg
100 g smeltet smør
225 g hvedemel
2 tsk vanillesukker
1-2 tsk fintreven citronskal
2 tsk bagepulver
75 g hakket hvid chokolade
4 spsk mælk
100 g blåbær
1 spsk flormelis

Pynt
Glasur (flormelis og vand)
12-14 blåbær
Evt. friske mynteblade

Fremgangsmåde
Sukker og æg piskes godt og smørret røres i. Mel, sukker, citronskal, bagepulver og chokolade blandes og røres i dejen.  Mælken tilsættes og røres i. Blåbærrene vendes i flotmelis og vendes i dejen.

Dejen fordeles i muffinsforme og bages ved 175 grader i ca. 20 minutter.

Glasuren røres og de afkølede kager pyntes med blåbær og evt. lidt mynte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar