fredag den 20. juni 2014

Gunnars barnedåb - mad











Maden til Gunnars barnedåb fortjener helt klart også sit eget indlæg. Vi havde inviteret gæsterne til frokost og kaffe efter kirken. Frokosten bestod af en lækker buffet og herefter blev der serveret kaffe og kagebord. Billederne taler næsten for sig selv, men jeg har alligevel uddybet menuen lidt herunder.

Vi havde selv stået for alt maden, dog med stor hjælp fra vores forældre og et par veninder (TAK!). Vi havde lavet en frokostbuffet, der bestod af fire forskellige "afdelinger", hvilket gjorde det hele meget simpelt og overskueligt, lige som jeg ønskede det. En afdeling med fisk, en med frikadeller og pastasalat, en med italienske pølser og pesto og til sidst en osteafdeling. Min dygtige far havde bagt fire forskellige slags langtidshævede brød, og så havde vi købt et par rugbrød fra bageren. Maden blev virkelig rost meget af gæsterne, og jeg synes det var helt fortjent. Det var mine forældre, der havde handlet størstedelen af maden ind, og de havde virkelig fundet nogle lækre råvarer.

Til kaffen havde jeg fået min søde veninde, Anne Sofie, til at lave de smukkeste mini-cupcakes. De var simpelthen så fine og smagte helt fantastisk. I kan finde opskrifterne på hendes blog lige her og her. Derudover havde min svigermor bagt lakrids-kyskager og en oldemor til Henriks fætter havde bagt de lækreste marengs. MUMS!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar