torsdag den 19. juni 2014

Gunnars barnedåb - pynt og location













Vi har endelig fået billederne fra barnedåben af vores "fotograf", og jeg er simpelthen så glad for, at vi havde ham til at tage billeder hele dagen. Det var så dejligt, at jeg ikke selv skulle tænke på at huske kameraet eller hele tiden spørge nogle om de ville tage billeder. Vi havde på forhånd afstemt forventninger om hvilke billeder, der som minimum skulle tages, og jeg har derfor fået det lige som jeg ønskede.

Her kommer et indlæg om lokalet og pynten, som jeg lovede jer for lang tid siden :)

Vi havde lejet et fint lokale igennem nogle venner, hvor barnedåbsfesten blev holdt. Det var det mest fantastiske lokale beliggende på 3. sal med en kæmpe terrasse. Der var faktisk i alt fire terrasser tilhørende lokalet, så det var rigtig smart i forhold til alle børnene, som sov middagslure i deres barnevogne udenfor.

Om lørdagen havde vi sammen med begge hold bedsteforældre brugt det meste af eftermiddagen på at pynte op i lokalet. Jeg havde planlagt det hele i mit hoved, og havde i løbet af de sidste par måneder gået og købt forskellige ting til bordpynt osv. Som I kan se på billedet, havde jeg foldet en masse pompomer, som vi hang op over bordene. Vi lavede desuden en guirlande af forskellige blå balloner, som hang over gavebordet.

Bordene blev pyntet med fine hvide duge, som min svigermor havde sørget for. Derudover havde jeg skrabet 3 kubuslysestager sammen og pyntet stearinlysene med kobbertape. Jeg havde købt lyseblå bloklys, som blev stillet på en marmor bordskåner og ligeledes pyntet med kobbertape. Hvis nogle af jer er interesseret, kan man købe kobbertapen billigt lige her. Bordkortene havde jeg lavet, så de matchede invitationerne, og servietterne var købt i Søstrene Grene. Jeg havde desuden købt et stort bundt bonderoser, som enkeltvis blev sat i små vaser på bordene. Jeg var selv virkelig godt tilfreds med resultatet, og jeg havde slet ikke forestillet mig, at det ville ende op med at blive så perfekt.

2 kommentarer:

  1. Dejlige, lyse omgivelser - elsker den simple og drengede pynt, synes tit folk laver det så gøglet og amerikansk (: Og hvor er din kjole bare skøn.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Anne. Jeg er nemlig heller ikke så meget til det amerikanske som hurtigt bliver ret voldsomt. Så jeg havde forsøgt at holde det ret simpelt, men stadig med mange fine detaljer :)

      Slet