tirsdag den 12. november 2013

25. uge


Som overskriften antyder, er jeg nået til den 25. uge af min graviditet, hvilket beyder, at der nu kun er 15 uger til min termin. Babyen vejer omkring 670 g og måler ca. 30 cm. Det er lidt vildt, at der ikke er længere tid tilbage - 15 uger er jo ikke ret lang tid! Jeg synes i hvert fald, der er en hel masse vi skal nå, inden de 15 uger er gået. Heldigvis sker der lidt i denne uge, for i morgen skal vi ud og købe puslebord og weekenden skal bruges på at flytte rundt i lejligheden, så vi kan skabe lidt plads til den lille bebs.

I søndags tog jeg dette billede af min mave, og som I nok kan se, er den vokset en hel del på det seneste. I dag var jeg til tjek hos lægen, hvor jeg fik målt blodtryk, tjekket urinprøve, hørt hjertelyd osv. Lægen sagde, at alting så fint ud, og hun mente desuden, at babyen "ikke var til den lille side", som hun fik sagt det. Jeg måtte lige tænke en ekstra gang over den sætning, for jeg blev vist lidt skræmt ved tanken om, at jeg en dag skal føde en kæmpe-baby.... Haha! Men lad os nu se om jordemoderen mener det samme, når vi skal til tjek igen i december :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar