søndag den 10. november 2013

Hvide trægulve

Alle billeder er fundet på Pinterest

Jeg har altid elsket hvide møbler og store, lyse rum. De sidste par år har jeg desuden været ret fascineret af hvide trægulve. En af mine veninder har hvide gulve på hendes værelse, og det er simpelthen så fint. Det lysner rummet enormt og får det til at virke større.

www.malerlager.dk kan man finde materialer til at male sine gulve, og hvis ikke det var fordi, at Henrik og jeg bor i en leje-lejlighed, havde jeg altså kastet mig ud i projektet. Jeg glæder mig til den dag, hvor vi skal flytte i vores eget hus, så jeg kan få lov til at male og tapetsere som jeg har lyst til. Så skal jeg helt sikkert have minimum ét rum med hvide gulve.

Ud over hvide gulve er jeg som sagt rigtig vild med hvide møbler. Størstedelen af vores lejlighed er derfor indrettet med hvide møbler, da jeg synes det giver en god base, som er nem at sætte farver sammen med. Vores møbler er en blanding af gamle og nye. De gamle møbler har jeg selv sat i stand og malet hvide. Jeg synes, det giver lidt ekstra hygge og personlighed i indretningen, at det hele ikke er nyt. Hos malerlager.dk kan du finde produkter til at male møbler med. Når jeg maler møbler, starter jeg altid med at slibe overfladen med sandpapir, hvorefter jeg renser møblet grundigt i grundrens. Herefter får det 1-2 lag grunder, afhængigt af hvilken farve træet har i forvejen. Jeg kan godt lide at bruge en grunder med "spærrer" i, så der ikke kan trænge noget af den gamle træfarve ud. Når grunderen er tørret godt ind, maler jeg møblet to-tre gange, indtil det ser ud som jeg ønsker det. Jeg maler altid med vandbaseret maling, da det ofte foregår indendørs.

Et andet tip er at bruge en maling med glans i, så overfladen er nemmere at tørre af efterfølgende. Desuden ser det pænt ud, at overfladen er lidt "shiny".

Hvis I har spørgsmål til male-projekter skal I endelig bare spørge :)

Dette indlæg er skrevet i samarbejde med malerlager.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar