lørdag den 19. oktober 2013

EFTERÅRSFERIE


Så er efterårsferien så småt ved at være slut. Det har været den dejligste ferie med masser af familiehygge, gåture, shopping og ikke mindst syprojekt. Min mor og jeg har nemlig brugt et par dage på at sy en pusletaske, og den er blevet SÅ fin. Desværre nåede vi ikke at sy de allersidste detaljer på, så jeg har ikke fået den med til Aarhus endnu. Men I kan godt glæde jer til at se den!

Min ferie startede sammen med Henrik, hvor vi tog til Fyn for at besøge mine forældre. Henrik skulle hjælpe min far med at fælde nogle træer, og imens hyggede jeg mig med min mor og Laura. Jeg elsker virkelig når Henrik og min far hygger sig med projekter udenfor. Det er så dejligt, at de kan få så meget tid til at gå med hinanden :)

Efter weekenden tog Henrik mod Vestjylland for at arbejde, og jeg blev på Fyn og slappede af sammen med mine forældre. Vi var bl.a. et smut i Flensborg, som faktisk er en rigtig hyggelig by. Har nogle af jer været der? Der var gode shoppingmuligheder på strøget, og der var de hyggeligste sidegader og baggårde med små specialforretninger. Det er helt klart en by man sagtens kan køre til, hvis man trænger til at komme lidt væk i en weekend.

Igår tog hele familien på tur til Fanø. Vejret var fantastisk med sol fra en skyfri himmel og ingen vind. Jeg tror, vi fik set Fanø fra sin smukkeste side! Vi gik tur i Nordby, spiste frokost i naturen i Sønderho, gik tur ved stranden i Rindby og sluttede af med varm kakao og pandekager i Nordby, hvor færgen sejler til og fra. Det var den hyggeligste dag, og jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har haft en hel dag sammen med mine forældre og søskende alene. Fanø kan helt klart også anbefales!

De sidste par dage skal bruges på læsning, gåture og afslapning i Aarhus. Hvordan har jeres uge været?

2 kommentarer:

  1. Flensburg er en rigtig dejlig og hyggelig by!
    Efter en miniferie i Odense, svingede min kæreste og jeg lige derned forbi, for at drikke en kop kaffe inden vi kørte hjem til Aalborg. Det viste sig så, der tilfældigvis var et kæmpe madmarkede i hele deres gågade, så vi gik i timevis og kiggede på skinker, bolcher, krydderier og oste, og var først hjemme sent om aftenen. Overvejer også, hvis SU'en tillader det, at tage et smut med bus-rejse til endags-tur, når de holder julemarked (:

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Wauw, det lyder hyggeligt, Anne. Jeg gad så godt opleve deres marked - og især julemarked. Har hørt det skulle være SÅ hyggeligt! :)

      Slet