søndag den 16. februar 2014

Opskrift på burgerboller

 
Vi får et hold venner på besøg i aften, og jeg har derfor forberedt lidt af maden her til formiddag. Menuen står på pulled pork burgere med coleslaw og grøntsager. Håber det bliver godt! Burgerbollerne var virkelig nemme at lave og er blevet rigtig burger-bolle-agtige at se på, så jeg ville lige dele opskriften med jer.

Ingredienser (til 4 personer/8 store boller)
25 g gær
3 dl lunkent vand
1 dl mælk
1 tsk salt
1 tsk sukker
1 spsk rapsolie
550 g hvedemel

Fremgangsmåde
Gæren udrøres i det lunkne vand. Mælk, salt, sukker og olie tilsættes, og der røres indtil det hele er opløst. Melet tilføjes lidt efter lidt og dejen æltes med en røremaskine eller på bordet. Lægges tilbage i skålen, tildækkes med et viskestykke og stilles lunt til hævning i mindst 30 minutter.

Dejen æltes hurtigt igennem og formes til 8 store boller, som lægges på en bageplade og trykkes let flade. Bollerne efterhæver nu i ca. 30 minutter. Pensles med æg og drysses med sesamfrø. Bages ved 225 grader i ca. 15 minutter.

Velbekomme!

4 kommentarer:

  1. Hej Katrine :) Jeg har længe fulgt med på bloggen - med stor glæde, da du virkelig er inspirerende og laver en masse gode indlæg - bliv endelig ved med det :) ! Jeg følger dig også på instagram, og ville her til aften like dit billede du lagde ind i dag, men mit iphonetastetur går helt amok og pludselig trykker den på knappen "anmeld som upassende"
    Vil blot sige, at det altså er en stor fejl, og skulle være tilbagetrukket, jeg ville blot like det :) Bare så vi har det på det rene! ;) Undskyld mange gange!
    Bliv endelig ved med alle dine gode indlæg - vi er mange som følger med :) Og tillykke med maven! :)

    - Anne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne. Hvor er det bare dejligt at høre fra nogle af jer, der læser med på bloggen :) Jeg bliver altid så glad, når I giver jer tid til at kommentere, så bliv endelig ved med det.
      Det lyder ikke godt med dit iphone tastatur, men tror nu ikke der er sket noget ved det du kom til at gøre :)
      Jeg glæder mig til at vise jer den lille bebs herinde, når han engang melder sin ankomst.

      Kh Katrine

      Slet
    2. Det vil jeg glæde mig til :)
      Kommer der ikke et indlæg, hvor du viser lidt billeder af lejligheden? :) Det vlle være spændende og få lidt inspiration til en Århus-lejlighed :D

      Slet
    3. Det kunne da sagtens tænkes. Det må være mit næste projekt ;)

      Slet