tirsdag den 25. februar 2014

Status på graviditeten: 1 uge til termin


I dag er jeg gået ind i den 40. uge af min graviditet, og der er nu kun 1 UGE til min terminsdato, som blev sat til d. 4. marts 2014 for snart 9 måneder siden. Det er slet ikke til at forstå, at tiden er gået så hurtigt. Jeg kan stadig huske helt tydeligt, da jeg stod med en positiv graviditetstest i hånden og skulle fortælle Henrik den store nyhed. Og da vi efter det første lægebesøg skulle fortælle vores familier, at vi skulle være forældre. Jeg husker helt tydeligt, hvor rørt jeg blev til 12 ugersskanning, hvor vi så vores lille vidunder for første gang, da jeg købte det første stykke babytøj, da jeg havde bagt babymuffins og skulle fortælle nyheden til studiepigerne, da vi var til 20 ugersskanning og så en sund og rask baby og fik af vide, at det var en dreng. Alt dette føles som om, det skete i sidste måned, men det er jo langt fra rigtigt. Der er gået 9 måneder - tre kvart år - og der ligger en færdigbagt baby og venter på at komme ud. Hvor er det egentlig fantastisk, at det kan lade sig gøre!

Der er fortsat endnu ingen tegn på fødsel herhjemme. Jeg har det stadig rigtig godt, men jeg sover enormt dårligt for tiden, og i nat faldt jeg først i søvn ved 5 tiden. Maven laver også en del plukkeveer - især når jeg går ture - og jeg har derfor sat aktivitetsniveauet en smule ned for ikke at belaste kroppen mere end højst nødvendigt. Det bliver så underligt, når maven lige pludselig ikke er der mere. Men hold op, hvor jeg glæder mig til at få ham bragt til verden. Til at møde den person, der har ligget derinde i så lang tid. Henrik er også begyndt at drømme om babyen om natten, så nu er det for alvor ved at gå op for ham også :) Det er så spændende, hvornår jeg føder, og folk omkring os er i den grad begyndt at skrive og ringe for at høre, om der er sket noget. Jeg er dog ret sikker på, at jeg kommer til at gå over tid, men det kan man jo heldigvis ikke vide, så lad os se hvornår det bliver :)

4 kommentarer:

  1. Hvor kan jeg godt nikke genkendende til alt det du skriver, i det jeg selv er gravid 38+3 og er sat til den 8 marts.. Så det er virkelig oppe over og det er så spændende :) Følger trofast med i din blog og din graviditet, det er så hyggeligt når man kan sætte sig ind i alle dine tanker, følelser og dit skriveri. :)
    Held og lykke med fødslen når den går i gang (forhåbentlig snart!)
    Vh. Kia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kia.
      Hvor sjovt at du har termin lige efter mig :) Jeg kan fornemme, at der er flere der læser med, som er gravide, og det er altså virkelig hyggeligt når I giver lyd fra jer!
      Dejligt at høre, at du kan genkende nogle af mine tanker. Det bliver så spændende at få startet op på det nye liv, der venter lige rundt om hjørnet.
      Held og lykke med din fødsel og den første tid med den lille :)
      Mvh Katrine

      Slet
  2. Det er helt vildt at tænke på alt det, man har gået igennem de sidste 9 måneder, og næsten ikke til at fatte, at der snart kommer en baby og et endnu vildere eventyr går igang. :) Jeg har termin den 3.marts, så går, som dig (og Kia), og venter i spænding på, hvornår vores lille dreng vil ud og sige hej til verden. Det er SÅ spændende! Jeg følger med stor interesse. :)
    /Kicki

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih hvor er det altså spændende hvornår vi får lov at møde vores små guldklumper :) Jeg glæder mig til at høre fra jer, når der er sket noget nyt. Held og lykke med fødslen, Kicki :)
      Kh Katrine

      Slet