torsdag den 20. februar 2014

Opskrift på cheesecake


I søndags havde vi besøg af min veninde Fie og hendes kæreste. Menuen stod på pulled-pork-burgere og lækker cheesecake til dessert - ret amerikansk menu. Jeg havde fundet cheesecake-opskriften på Smagsløjer.dk og jeg fulgte den egentlig til punkt og prikke. Den var utrolig nem at bage, og jeg vil lige dele opskriften med jer, selvfølgelig uden at tage hele æren for den :)

Som I kan se pyntede jeg kagen med forskellige slags bær, og den blev serveret med en kop kaffe.

Ingredienser
75 g smeltet smør
200 g digestive kiks
2 æg
400 g neutral flødeost
150 g sukker
3 tsk vanillesukker
500 ml creme fraiche
Friske bær til pynt

Fremgangsmåde
Ovnen tændes på 180 grader. Kiksene blendes til krummer og blandes sammen med det smeltede smør. Massen fordeles jævnt i en smurt springform.
Æg, flødeost, 100 g sukker og 1,5 tsk vanillesukker piskes godt til det er en ensartet masse. Hældes ud over kiksebunden og kagen bages nu i 20 minutter.
Creme fraiche, 50 g sukker og 1,5 tsk vanillesukker røres godt. Hældes over kagen som bages i yderligere 10 minutter.
Afkøles og opbevares i køleskabet i minimum 6 timer før servering. Pyntes med bær og serveres. Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar