tirsdag den 18. februar 2014

Status på graviditeten: 2 uger til termin


I dag er der præcis 2 uger til min termin, hvilket betyder, at jeg nu er i uge 38+0. Pyh det kommer tæt på! Jeg fik pakket det meste af tasken til sygehuset igår (se min pakkeliste lige her), og jeg har efterhånden fået købt stort set alt hvad jeg kan komme i tanker om, vi får brug for de første par dage med babyen. Jeg prøver hele tiden at sige til mig selv, at butikkerne jo ikke lukker ned bare fordi jeg har født, men det føles altså rigtig rart at være på forkant, så vi pludselig ikke står med en lille baby og mangler et eller andet vigtigt :)

Der er dog nogle ting, som vi endnu ikke har anskaffet os, men det er egentlig lidt bevidst, da det også er godt med nogle ønsker. Fx mangler vi en uro til over sengen, puslespilsbrikker til gulvet, træ-lege-stativ osv.

Jeg synes egentlig ikke maven er vokset specielt meget her på det sidste. Jeg har taget ca. 12 kg på, og det kan selvfølgelig nå at blive til en hel del flere de næste par uger, hvilket jeg selvfølgelig ikke håber. Jeg er ikke specielt plaget af væske i benene, men jeg bruger også mine støttestrømper dagligt :) På torsdag skal jeg fotograferes, så det glæder jeg mig til. Jeg tror det bliver så sjovt at kunne se tilbage på hvordan man så ud lige op til terminen.

Vi var til jordemor i fredags og fik vurderet babyen til at veje omkring 3200 g. Han vokser helt som han skal, og det virker til at han trives rigtig godt i maven. Hovedet står godt fast i bækkenet, og der er masser af spark og rumlen rundt hver dag. Ofte kan jeg mærke helt tydeligt, hvordan hans fod eller hånd lige bokser ud i maven. Man kan næsten fornemme de små fingre eller tæer, det er virkelig sjovt!

Jeg har overraskende meget energi for tiden. Jeg tror måske det er overskuddet, der har meldt sin ankomst, nu hvor jeg er ved at have alle tingene klar. Det mildere vejr hjælper selvfølgelig også på humøret og overskuddet. Det bliver perfekt med en forårsbaby! I dag cyklede jeg med fuld fart op ad Aros-bakken for at komme til tjek hos lægen, og jeg følte mig NÆSTEN som en ikke-gravid på trods af de 10 plukkeveer, der kom imens jeg cyklede hehe. Jeg havde faktisk troet, at jeg ville være mere plaget af graviditeten på det her tidspunkt, men jeg føler mig virkelig godt tilpas og med en hel del energi på trods af den store mave - dejligt!

6 kommentarer:

  1. Jeg tror, at du bliver rigtig glad for at få taget billedet af din mave senere hen (: Jeg fortryder, at jeg ikke fik det gjort.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at høre :) Jeg håber det bliver en god oplevelse..

      Slet
  2. Du er simpelthen så flot gravid :) Og fedt med meget energi to uger før termin!

    - Anne

    SvarSlet
  3. Uhh.. Dit indlæg vækker minder. Sidste år ved denne tid var jeg også højgravid (termin 13/3). Det er en super hyggelig tid, at være på barsel og gå at vente på at bebs melder sin ankomst.. Nyd det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor sjovt. Så kender du jo alt til hvordan jeg har det lige nu :) Det er en rigtig dejlig tid og jeg forsøger at nyde hver eneste dag, selvom jeg hele tiden tænker på hvornår den lille mon kommer :)

      Slet